Mar 3, 2014

Távolból közelről

Eszembe jutott Petőfi Sándorról, és párhuzamot húztam egy régi, meg egy új világ között. Remélem ő megbocsájt, ti meg odalájkoltok tőle.






Kis lak áll most előttem egy képen,
Mily drága volt e lakocska nékem!
Könnyben úszik két szemem pillája,
Míg ujjam a billentyűt babrálja.

Bár maradtam volna e világban végig!
De az embert ma már vírusok vezérlik,
Az egyik új törzsből néhány belém mászott,
Söggbe rúgtam érte én a valóságot.

Ezért ülök most is, gép előtt görnyedve,
Hiába a szülém melóba kergetne,
De nem tudok én már, földön tapicskolni,
Virtuális térben tudok, csak mozogni.

Szóljatok hát ti, földiek, ha majd lészen,
Sok-sok percetek az okos készüléken,
És ha véletlenül térerőbe léptek,
Csörrentsétek meg az én jó szülémet.

Mondjátok, hogy könnyeit ne öntse,
Mert fiának kedvez a szerencse,
Ma is épp kereken ötven lájkot kapott,
Amitől az álla majdhogy fel nem kopott!


No comments: