Mar 30, 2012

BOLOND, VAGY FÉLKEGYELMŰ




Ezen törtem a fejemet, hogy minek tartanak engem félkegyelműnek, avagy bolondnak, megsértődjek-e, vagy nem?
Mert, ha bolondnak tartanak, akkor a sértődésnek nincs helye, hiszen minden normális ember el kell ismerje, hogy egy kicsit bolond, aki ezt nem ismeri be, az szerintem a félkegyelmű és megsértődik, ha bolondnak becézik. Ha viszont félkegyelműnek tartanak, akkor már vérig sértődöm, mert bolondságomat elismerve, nem lehetek félkegyelmű!
Mindezek a gondolatok akkor törtek rám, amikor egy nyolc tojásból rittyentett reggelit akartam volna, de kiderült, hogy csak négyből lehet, mert a tyúkokat nem lehet már stresszelve tojtatni, csakis összkomfortos lakásban tojatni, ezért ritkábban és drágábbakat tojnak.
Meg kellett elégednem tehát a a négy tojással, de felháborodtam, mert egyre nagyobb a meggyőződésem, hogy félkegyelműnek tartanak, pedig én a bolondos észjárással azonnal átlátok a tyúkketrecen. Itt van ugyanis elásva a kutya a bokor alatt, mert csak egy félkegyelmű hiszi el, hogy ez a stresszes komédia a tyúkok miatt van, ugyebár valakik akiknek eladó ketreceik vannak, annyira a szívükön viselik a tojók sorsát, miszerint gyorsan megszavaztattak egy törvényt, hogy csakis az ők ketreceikben érhetnek el a tyúkok boldog és stresszmentes öregkort. Azt meg aztán kit érdekel, hogy engem stresszes állapotba juttatnak és nem érem meg az öregkort, de azokat sem sajnálják akik fel kell mondjanak a tojástermeléssel, mert nem futja ketrecre.


Mikorra idáig futtattam gondolataim és aprókat faltam a rántottából, hogy a négy tojás annyit tartson mintha nyolc lett volna, bemondja a rádió az újabb újdonságot, miszerint a hízó disznót is kímélni kell ám a stresszhatástól és átlag hat nyolc hónapos életét csendben és nyugalomban kell leélje. A hizlaldákban a zajszint nem haladhatja meg a 80 db, az önitatók és etetők úgy kell működjenek, hogy egy angol lord is nyugodtan használhassa, anélkül, hogy a stressznek még az oldalszele is megcsapná a disznót. Ezek szerint a disznókat vagy megtanítják 79 db hangerővel visítozni, vagy kitépik a nyelvét, vagy az ellenőrző bizottság fülét dugják be, ha van mivel, ha meg nincs akkor az bezáratja a hizlaldát, vagy olyan büntetést sóz rá, amitől az magától bezár. De sebaj, mert nyílik helyette más máshol, ott ahol nem hallatszanak a decibelek és nem kell önitató, mert isznak a disznók pocsolyából is teljesen stresszmentesen. Igen ám, de ezeknek a natúr környezetben nevelt disznóknak drágább lesz a húsa, mert sokat kell utaztatni őket, hogy eredetüknek nyoma vesszen, sok a hamisított papírmunka, ami rizikós és ezért drága.

Agyő mosolygó füstölt kolbász és paskolni való pecsenye, jöhet a hallgatag disznóköröm, ha egyel-talán erre is futja majd, mert közben kirukkolnak azzal is, hogy az elkövetkező években a földgáz, a villany ára legalább háromszorosára emelkedik. Kár tehát aggódni a húsért és tojásért, mert úgysem lesz mivel megsütni, gondolom ezért is számítanak hosszú életvitelű tyúkokra meg disznókra azok, akik engem félkegyelműként kezelnének, holott csak egyszerű bolond vagyok.



No comments: