Jan 15, 2017

Reszket a gatyám mert...


Félek megsózni a zsíros kenyerem, nehogy ettől valamilyen gyógyíthatatlan nyavalya álljon belém.
Aki azt gondolta, a zordon időjárás váltotta ki ezen alsóneműm vibrálását, az tévedett, hisz úgy bírom az időjárás viszontagságait szemlélni bentről a meleg házikóból, hogy ezt bárki megirigyelhetné.
Tulajdonképpen egy főzőcskézéssel foglalkozó filmet megszakító reklám miatt kezdett el első ízben remegni egyszer egyik, majd másik lábam, amit a jéger is átvett aztán, és így szinkronban rezegve, a földre szórtam a sót, ahelyett hogy megsóztam volna a kenyeret.
Ez, a kínos rendszerességgel előbukkanó hirdetés volt tehát az ok, amiért el nem fogyaszthattam ezen általam készített ínyenc falatokat. Pedig olyan éhes voltam, mint egy tojásán kotló hím pingvin!

Egyébként egészségemre vigyázna e társadalmi célú hirdetés, ezért felhívja figyelmemet, hogy a túlzott só, cukor meg zsírfogyasztás károsíthatja jóllétem.
Az rendben is lenne, hogy egészségemre vigyáznak, a gondom csak az, senki nem mondja meg, mennyi az a túlzás, hisz nem mindegy, hogy negyven, avagy száztíz kilós, aki a figyelmeztetést megkapja.
Mivel máig sem tudtam gyakorlati és egyöntetű választ felfedezni, hogy számomra hány gramm só az ideális mennyiség, emiatt jön rám néha sózás közben a remegés.
Pedig annyi időt elpocsékoltam már a sok keresgéléssel, hogy jaj!
De ajjaj, hogy miket nem találtam!
Például megtudtam, hogy tudományosan bizonyított az a tény, miszerint a vérben lévő só fő alkotóeleme az egyik legfontosabb elektrolitnak, mely az információk agy felé továbbítását sürgeti. Ha kivesszük forgalomból a sót, az információk sebessége kb. 11000-szer csökken.
Na, puff neki! Hisz magyarán szólva, sóhiány a vérben egyenlő a lassú de biztos elbutulással!
Sótlan ételek, sótalan élet, reggeltől estig munka, utána agyrágóztatás TV nézéssel, sok-sok reklámmal tűzdelve, és passz, semmi gondolkodás! Csakis ennyi lenne nagyjából jövőben az általános életvitel.
Nos, gondolom, azért nagyon érdekeltek valakik, hogy az emberek többsége mellőzze a sót, hisz míg az információk az agyig csámborognak, már értelmetlen rajtuk elgondolkodni.
Egy kicsattanó egészség megőrzéséhez, a zsírok mellőzése is melegen ajánlott, ezért le is vitte a WHO a régebben háromszáz mg koleszterin per napi adagot a még normálisabb kétszázra. Ennek azonnali következménye 36 millió beteg, és 4,3 milliárd dolláros profit lett egyetlen húzásból.

Arról nem is beszélve, hogy a gyógyszerekkel legyűrt, alacsony koleszterinszint erőszakot, depressziót idéz elő, sőt öngyilkosságot is eredményez, és ezeket mind-mind gyógyítani kell. De nem akármivel ám! Csakis tavaszi medvehájjal és diétázó kígyózsírral lehet! Ez pedig nem olcsó mulatság, mármint a zsírhiányban szenvedőknek.
Arról már nem is merek szólni, hogy a másik tiltott termékről a cukorról mi mindent tudtam meg, mert félek, nehogy aki elolvassa, annak felmenjen a vérnyomása 130/80-ra.
Igaz, ezzel az értékkel régebben még a repülők tisztjei kérkedtek, de ma már a „normális” szint felső határa lett.
Gondolom azon meggondolásból, hogy az emberek többsége alacsonyan repdes, ezért kisebb vérnyomás dukál nekik, ha meg nincs, akkor erre is van gyógyszer dögivel.
A cukorról azonban annyit elárulok, hogy e nélkül nincs boldogság, ha valaki nem hiszi, dúdolgassa el néha:
Te rongyos élet, bolondos élet!
Mitől tudsz olyan édes lenni, mint a méz?”
Talán idejében megtalálja rá a választ, feltéve ha ki nem húzza étrendjéből a sót!
De ezzel be is fejeztem rövidke jegyzetem, és úgy érzem ezután jól megsózhatom a munkás flekkenem.
Szerencsére kábítószer, meg alkoholellenes reklámkampány ritkán zavarja életem, ezek túlzásba vitt fogyasztása miatt nem köll a gatyám reszkessen.

No comments: