Feb 17, 2013

Párizsi nők és a nadrág



Nyugodtan sétálhatnak végre Párizsban a nők nadrágban is ezután, mert eltörölték azt a törvénycikkelyt, amelyik megtiltotta a szépnemnek, hogy ilyen férfias viseletben korzózzon.
A törvényt 1799-ben hozták és mind mai napig érvényben volt, csak kevesen tudtak róla, gondolom, maguk a rendőrök sem igen ismerték, mert nemigen lehetett hallani olyan esetről, hogy valamely nőszemélyt letartóztattak mostanában, illegális nadrágviselet miatt.

Én se halottam róla, pedig ha tudtam volna, hogy létezik egy ilyen törvény, azonnal veszem az oldalbordám, felöltöztetem nadrágba, oszt irány Párizs! Ott megmutatom az első rendőrnek, megsúgva neki, hogy nem vadászni jöttünk(vadászaton ugyanis megengedett volt e viselet), letartóztatják, mert a szoknyáit véletlenül, de akarattal otthon felejtem, így bizonyára oldalborda nélkül maradok és egyedül csodálhatom a város szoknyás, szépségeit.

Nem tudom, hány nap zárka járt, egy ilyen nem nőhöz illő viselet miatt, de gondolom lett volna egy pár oldalborda-hiányos szabadnapom.
Nyugodtan gondolkodhattam volna a Moulin Rouge -ban azon, amin most itthon gondolkodom, hogy micsoda időtálló törvényeket hoztak régen! Mert kevés olyan törvényerejű rendelet, vagy törvény létezik, amelyik átvészel két évszázadot anélkül, hogy változtatnának rajta. Meglehet, van egy pár elvétve erre-arra, amelyikről megfeledkeztek, de ez a párizsi nadrág törvény nem azok közé tartózott. Ugyanis már többször is szerepelt a francia törvényhozók napirendjén, de valamiért mindig elnapolták. Mi lehetett az oka?
Itt sokat lehetne silabizálni, de én úgy gondolom, a fő ok az lehetett, hogy a francia honatyák többet akartak látni a nőkből, csak úgy ingyen, sétálgatva az Avenue des Champs-Élyséesén.
Mert ugyebár szegényeknek nem mindig futja a fizuból, hogy a Moulin Rouge -ba menjenek bámészkodni.


No comments: