Jan 25, 2013

Fordulat a bankvilágban?




Meglepődve tapasztalom, hogy valami régi újdonság kezd megjelenni a pénzintézetek világában, legalábbis ha a reklámoknak adok hitelt.
Ezt pedig szívesen megteszem, mert a rizikó faktor nulla, veszíteni nem veszíthetek semmiképp, de nyerni azt igen.
Amikor félénken kezdtek megjelenni az első olyan célzatú reklámocskák, hogy nem ártana először takarékoskodni, ha valamit el akarunk érni az életben és csak utána költekezni, szinte megcsíptem az asszony fenekét, hogy felébredjek. Szerencsére nem tettem meg, így aztán nem kaptam egy pofont, de ennek ellenére csak felébredtem, habár nem mondhatni, hogy el voltam alukálva.
Hiszen, mióta csak írogatni kezdtem, ahányszor csak tehettem figyelmeztetni próbáltam, hogy senki ne adjon hitelt azoknak a reklámoknak, amelyek a töméntelen sok, előnyösebbnél-előnyösebb hiteleket ajánlják, mert óriási veszélynek teszik ki magukat, családjukat és országukat.
Természetesen nem hallgatott rám majd senki, ennek meg is lett a következménye és megérkezett a gazdasági válság alakjában.

Ám a bankrendszer továbbra se hagyta magát és meleg szívvel ajánlotta tovább a kölcsönöket, boldognak-boldogtalannak, országnak-világnak és sokan még akkor is elfogadták, pedig lehetett érezni messziről, hogy „valami bűzlik Dániában”. Bűzlött is és rengetegen csődbe mentek, annyian, hogy már több országra való gyűlt össze belőlük és gondolom ekkor kaptak észbe a bankárok, ráérezve a vég közeledtére, természetesen nem az elmúlt világvégére gondolok.
Ekkor kezdhettek elgondolkodni azon, hogy jobb lenne visszatérni a jól bevált régi módszerhez és próbálják rávenni az embereket a gyűjtésre elsősorban és csak a fölösleg elköltésére másodsorban.
Ha ne találta volna ki az ember a gyűjtögető életmódot, hát nehéz lenne megmondani, hogy ma hol tartanánk!
Mostanában úgy veszem észre, egyre több olyan reklám jelenik meg, amelyik a takarékoskodásra biztat és ezért valami azt sugallja nekem, csak van egy kis remény arra, hogy normálisabb kerékvágásba zökkenjünk vissza.

Mindeddig kritizáltam a bankrendszert, hogy kihasználja az emberek jóhiszeműségét és eladósítva őket, rabszolgává teszi egy életre, stb.
Most ezért a halvány kis fordulatért adok neki egy piros pontot, remélvén, hogy más is tesz hasonló lépéseket.
Adnék például egy piros pontot a gyógyszeriparnak, ha reklámozni kezdené, a saját kezűleg gyűjtött gyógynövényekből készült teák használatát!
Ezt nevezném én álomnak, de nem esős időben, mert olyankor nem lehet gyógyfüvet szedni!


No comments: