Előre figyelmeztetek mindenkit, hogy ez az írás felboríthatja eddigi nézeteit, felháboríthatja akár teista, akár ateista, aki gyengébb idegzetű el se olvassa.
Nagyon komplex a kapcsolat e három fogalom között, és állandóan változott az idő folyamán, ami egymagában nem lenne baj, ha jó irányba halad, de sajnos nem így történt.
A múlttal nem foglalkozok, mert ami megtörtént azon egyelőre nem tudunk segíteni, hiába relatív fogalom az idő és például ma, láthatunk olyan jelenségeket amelyek háromszáz évvel ezelőtt történtek valahol olyan távol, hogy a képe csak most ért el hozzánk, ez már nekünk se nem árt se nem használ, mert csak egy kép.
Ezért csakis a jelennel foglalkozok, mert csak hívő vagyok, de nem vallásos és nem akarom elhitetni senkivel, hogy tudom mit tartogat a jövő számára, vagy hova jut, ha befejezi földi pályafutását.
Sokan összetévesztik a vallást, a hittel. Ezek vagy soha nem olvastak Bibliát, vagy mások szemszögén keresztül látják azt, amit ott olvasnak és nem tudnak, vagy nem mernek saját véleményt nyilvánítani.
A Bibliában nincs szó vallásról, vannak bizonyos célzások, amelyeket
jól megfontolt szándékkal egyesek kihasználtak és a mai napig is
kihasználnak és a hitet, vallássá változtatták...
Többet erről és másról "Az Isten(ek) világa c. e-könyvecskében.
Többet erről és másról "Az Isten(ek) világa c. e-könyvecskében.
Ki vezeti halandó világunkat? Ez a kérdés évek óta újra meg újra felmerült bennem és kerestem rá a választ írásokban, vallásos és tudományos előadásokon, valamint nem utolsó sorban a mindennapi életben.
Először a Bibliával próbálkoztam, megpróbálva végigkövetni a Sátán pályafutását amióta Isten a földre kergette, egész addig amíg a Szentírás sorai véget érnek, de az eredmény nulla lett, sőt mínuszba jöttem ki annyi új kérdéssel, hogy magam is megijedtem, pedig aki ismer, az tudja, hogy nem vagyok ijedős természetű, inkább óvatosan félős.
Régi és hivatalos írásból kellett először tanulmányozzam egy ősellenség mozgását, hogy lássam miként viselkedett különböző helyzetekben az idők folyamán és miként aratott győzelmet, vagy szenvedett vereséget. Itt bocsánatot kell kérjek azoktól, akik a Sátán mellett döntöttek és nem ellenségnek tekintik, én szeretem a határozott embereket és mindenki saját maga felel döntéseiért, de a Biblia ellenségnek mutatja be, tehát én azt meg nem másíthatom.
Az ellenség tanulmányozása nagyon fontos, ha győzni akar az ember, egy láthatatlan vagy bármivé
átalakulni tudó ellenségé még fontosabb, hogy legyen egy
minimális esély a győzelemre.
Ember és ember közötti párharcban
ez egyszerűbb, mert például, ha én tudom, hogy egy kungfu
nagymesterrel kell megvívjak, akkor tanulmányozom először a
stílusát és technikáját, kedvenc ütéseit és elhárításait.
Lehet megszerzek titkos edzésfelvételeket ahonnan megtudom, ha van
olyan villámgyors észre nem vehető ütése, ami csak érintve az
ember bizonyos testrészét, azonnali hányingert és epilepsziás
tüneteket idéz, vagy ütésének az ereje nagyobb barmot is mint én
térdre kényszerít stb. Ezek után mérhetem fel esélyeimet és
megfelelő stílusban edzhetek, de bár van fogalmam kivel állok
szemben.
Ezt a példát nem véletlenül szúrtam
ide, mert szerintem ez a harcmodor áll a legközelebb –
természetesen csak képletesen – a Sátánéhoz, nem támadó
jellegű, de minden támadást visszafordít a támadó ellen és a
támadó saját védekezését is képes önmaga elleni támadássá
alakítani. Várakozó harcstílus és mindig az ellenfél hibájából
húz hasznot, akár az ősellenség stílusa, aki valójában sosem
támad, mindig csak vár és keresi az ember gyenge pontját, hogy
azt bármikor ellene felhasználja, ezt pedig teheti bárhogy, mert
szabályok nincsenek e harcban.
Visszatérve tehát a fő témához, az
első nagy kérdés ami megfogalmazódott bennem az volt, hogy
tulajdonképpen miért a Paradicsomba küldött Isten egy bukott
angyalt, hisz általában ha valaki rosszat tesz, azt nem a legjobb
helyre küldik büntetésből. Arra következtetni sehonnan nem
lehet, hogy a Sátán azért lett volna ide küldve, hogy e világot
irányítsa és itt uralkodjon, ahogy ezt egyes tanok állítják és,
hogy tulajdonképpen a földön van a pokol.
Jelen pillanatban elgondolkoztató a
dolog, mert elég pokoli az életünk és csúnya dolgok történnek,
de azért nem hinném, hogy épp az alvilágban élne mindenki, mert
akkor hol él az igazi alvilág?
Az valahogy sosem fért a fejembe, hogy
minek kellett elrontani a dolgunkat annak idején amikor még csak
ketten voltunk, rosszat se tettünk, bűnösnek se születtünk és
senkinek nem volt esze ágában almát enni.
Nos, ezt emberi gondolkodással alig
lehet felfogni, mert ugyebár mi sosem küldenénk a szeretett
gyerekeink közé egy bajkeverőt, aki ne hagyja őket békén és
mindig csak rosszra tanítsa.
Nem is kaptam rá emberfiától
választ, pedig sokfelé feltettem e kérdést, de vagy
felszisszentek rá, vagy kikerülték más tájakra terelve a
beszédet, de volt olyan eset, hogy nem is hallották, pedig nem
szoktam suttogva beszélni. Aki merte, az a szemembe vágta
hitetlenségemet, hangoztatva, hogy Isten cselekedeteit
megkérdőjelezem és gyorsan ajánlott egy helyet ahol kiűzik az
ördögöt belőlem.
Kérdezni pedig szabad, sőt kell is,
mert ha kérdezünk kapunk rá választ, lehet nem azonnal és nem
mindig kedvezőt, de kapunk valamilyen módon, csak fel kell ismerjük
.
Pedig ennek a kérdésnek a
megválaszolása eldönthetné a kérdést, hogy kié az uralom a
földi világ fölött, mert mi valahol ott élünk két másik világ
között és sokszor nehéz a döntés, hogy melyiket válasszuk, kit
fogadjunk el urunknak. Se becsvágyát, se földi javait az ember nem
igazán áldozná fel csak azért, hogy a mennyországba jusson, mert
nem biztos benne, hogy oda jut, így inkább az ördögre hallgat és
halmozza, pedig azt biztosan tudja, hogy se ide, se oda nem viheti
magával. Így aztán mikor bajban van, mert az előbb -utóbb
bekövetkezik, akkor gyorsan Istenhez fordul segítségért, rákenve
minden bűnét a szegény ördögre.
Miért is került vajon a Sátán
közénk?
A válasz egyszerű a kérdésre, csak
az emberek sosem arra figyelnek amit kérdeznek tőlük, hanem arra,
hogy mit mond majd a hallgatóság, ilyen esetben és nem csorbul-e a
tekintélye, ha ilyenre válaszol, ezért általában fellengzős
prédikációkba kezdenek, ki-ki maga vallását ajánlva helyes
válaszként.
Isten szerintem nagyon jól meggondolt
szándékkal tette amit tett, észrevette idejében, hogy hibázott
egy kicsit a túlzott szeretettel gyermekei iránt, meglátta, hogy
nem helyes, ha az ember tétlenségben tölti az életét és semmire
nincs gondja.
Ha csak úgy repdesnek a sült
galambok, semmit nem kell tenni, csak megenni őket, akkor
elpuhulunk, elhízunk és biztos kitalálunk valami hülyeséget
saját magunktól, minden külső segítség nélkül, ami vesztünket
okozza.
Azért, hogy ez be ne következzen,
döntött a bukott angyal leküldése mellett, aki alkalomadtán
megpiszkálja és harcra készteti az embert, hogy edződjön, mert
edzés nélkül valószínűleg nehéz a túlélés, akár fent, akár
lent kötünk ki.
Isteni szeretetből került tehát a
Sátán közénk, de szerintem nem uralkodóként lett leküldve,
mint ahogy nagyon sokan állítják, hanem csakis azért, hogy legyen
kit okolni kisebb-nagyobb tévelygéseinkért.
Mi is szívesebben megbocsájtunk
gyerekeinknek, ha a rossz társaság viszi tévútra és igyekszünk
segíteni nekik keresni a helyes utat.
Ugyanígy próbálkozik Isten is az
emberiséggel és megbocsájtja az apróbb hibákat, de amikor látja,
hogy több kettőnél, akkor közbelép és megmutatja, hogy
tulajdonképpen ki az úr. Legszemléltetőbb példa erre a Noé
esete és ezt nem lenne szabad elfelejteni, vagy a dinoszauruszok
korabeli pusztulás ahol igaz emberekről nincs szó, de ha éltek,
akkor biztos kevés élte túl, vagy egy se és azért kellett később
újból teremteni őket. ( Ez saját elmélet, nem hivatalos, de más
elmélet is csak feltételezés.)
Minden ember bűnös és mindenki
hibázik, de vigyázni kell arra, hogy mennyire enged valaki a
csábításnak, mert addig míg úgymond ártatlanul hibázik,
szerintem megbocsájtja Isten. Amikor viszont tudatában van valaki,
hogy helytelen amit tesz, de nem próbál változtatni rajta,
remélvén, hogy úgyis rákenheti az ördögre, gondolom ezért
büntetés jár. Emberek előtt ez megy és sokan elhiszik egyes
emberek meséjét, miszerint ők nem tudnak szabadulni démonjaiktól,
azért olyanok, amilyenek. Saját démonjaitól, erős akarattal és
hit segítségével bárki megszabadulhat, úgyhogy szerintem ez nem
kibúvó a felelősség alól.
Amíg itt élünk, addig küzdeni kell,
figyelni az ellenség felbukkanását, aki nagyon sokféle alakban
jelentkezik és nehezen védhető alattomos támadásai vannak, nem
is támadások inkább finom sugallatok, melyek gyengéinket
kihasználva, általában rossz irányba terelnek.
Az emberiség nagyon legyengült a hit
terén, azért jutottunk ide ahol vagyunk és egyre gyengébb
nemzedékek nőnek fel, melyek szinte fel se tudják mérni, a jó és
a rossz közötti különbséget. A szülők eltúlzott
szeretetükkel, eltorzítják gyerekeik életszemléletét és nem
készítik fel őket a földi élet nehézségeire és azok
leküzdésére, a munka és hit segítségével. Nem figyelmeztetik
őket arra, hogy ne adják fel könnyen itt, mert lehet, hogy máshol
se könnyebb.
Végül is arra a következtetésre
jutottam, hogy két dologban biztosak lehetünk, abban, hogy ki az úr
a mennyországban és ki a pokolban, de a födi világunk vezetőjéről
még mindig kételyeim vannak.
A jelen történelme valahogy a Sátán
uralmát igazolja, de ő nem szokott végleges mandátumot kapni az
uralkodásra, de mikor Isten megteszi, hogy ideig- óráig uralkodni
engedi, akkor valahogy az embernek rossz előérzete támad és
reméli, hogy mindez csak a Természet játéka az emberiséggel és
nem bíztak meg még senkit, hogy bárkát építsen.
Sok fárasztó és véget nem érő
vita közepette, melyekben próbálom győzködni az embereket, hogy
a hit sokkal fontosabb mint a vallás, úgy döntöttem papírra
vetek néhány agyvillámot a témával kapcsolatosan, remélvén,
hogy senkit nem ér tőle villámcsapás. Valójában monitorra
vetettem őket, de gondolom ez nem lényeges.
Kezdeném a kezdettel, mondjuk nem a
legelején, hanem azon időkkel, amikor az emberiség annyira
elszaporodott a Földön, hogy nem is emlékezett rá, ki is
teremtette az első emberpárt(Kínában, Indiában, stb. például a
mai napig nem emlékeznek erre), elkezdett fűt-fát imádni, és nem
egy istenben hitt. Maguk a zsidók, akik valamilyen oknál fogva
Isten kiválasztott népe lett, úgy amilyen kevesen voltak(relatív),
annyi sok istent, bálványokat imádtak.
Bálvány, igaz nem zsidó és nem ősi |
Mivel kiválasztott nép volt, Isten
nem szerette volna, hogy szétszóródjanak, és kisebb csoportokba
verődve futkorásszanak egy-egy istenség után, ezért adott tíz
parancsolatot, ami megmentette a zsidóságot a pusztulástól.
Parancsolatai által, monoteizmusra
biztatja, mondhatnám erőlteti a zsidó népet, mert mi emberkék is
tudjuk, hogy egységben az erő, nemhogy a Teremtő ne tudná ezt.
Itt zárójelben megjegyezném, ha
például mondjuk, hogy minden magyar az én istenemben, a Magyarok
Istenében hinne(aki természetesen ugyanaz, mint a zsidóknak
Jehova), és nem egyházakban, pártokban, meg mit tudom én miben,
akkor bizony nem itt lennénk, ahol vagyunk.
De hadd folytassam. Tehát az
Ótestamentumban világosan megmondja, hogy „Ne csináljatok
magatoknak bálványisteneket”... „Mert én, az Úr, vagyok a ti
Istenetek”. Ez így van kijelentve, ebből se elvenni, se
hozzátenni nem szabad. (csak kimondottan a hittel és vallással
kapcsolatos kijelentésekről beszélek)
Tehát csakis egy élő istenben való
hitről van szó, egyetlen egy Istenről, ezt jó ha bevési az ember
az agyának egyik cikornyájába.
Ez az ami szerintem az Ótestamentum
lényege, a hittel kapcsolatosan, vallásról szó sincs, a többi
történelem.
Ezért aztán amikor Jézus
megszületik, bizony egy kicsit gondolkodóba ejti azt, aki
gondolkodik, hiszen mindaddig csakis az egy istenben való hitet
tanítja a Biblia, és íme megjelenik még egy személy, akit
istenként kell elismerni.
Nincs miért csodálkozni, hogy nemigen
akaródzott a zsidóknak elfogadni Jézust mint istent(lehet ma nem
is léteznének, ha elfogadják), hiszen az már politeizmus, amit a
Biblia tilt és az Úr szigorúan büntet.
Igen ám, de elfogadták mások, mert
észrevették, hogy ezáltal egy kicsit megszeghetik a törvényeket,
mert állítólag Isten úgyis megbocsájtja.
Nos, ebben én sem vagyok biztos,
akárcsak a zsidók, akiknek fontosabb az e világi erényes élet,
és nem fektetnek nagy hangsúlyt a másvilágra.
Csakhogy felmerült a kérdés, hogy mi
legyen, hiszen egy monoteista nem hihet két istenben, hiába az
egyik a másiknak fia(ógörög isteneknek is voltak fiai), mert
nemsokára ennek is születik egy fia, és lehet kezdeni elölről az
egészet.
Ezért jelentek meg a
magyarázatok,(számomra nem kielégítő egyik sem) hogy
tulajdonképpen egy személyről van szó, akiket valahogy
egybeolvaszt a Szentlélek.(ez is különböző vallások
megjelenéséhez vezetett)
De végül is csak homályos a helyzet,
mert a végítélet napján ott ül a Fiú, az Atya Istennek jobbján,
tehát valahogy csak ketten vannak. Valami baj lenne a kereszténység
alapjainál? Talán ezt vette volna észre Dávid Ferenc?
Egyesek rájöttek, hogy az emberek
általában félnek az ismeretlentől, az életen túli világtól,
ezért ezzel kezdték először ijesztgetni őket.
Amióta Éva leszakította azt a rohadt
almát(inkább szexelt volna addig), a rossz viselkedésért mindig
büntetés járt, e világon az emberi törvények szabták ki
ezeket, a másvilágon Isten. Aki tehát nem viselkedett úgy ahogy
illik arra a purgatórium várt, ahol az ördögfiókák örök élete
végéig szappant főznek majd belőle.
Érdekes módon egy idő után, az
Atya szigorúságát és személyét kezdi mindegyre eltakarni a Fiú
engedékenysége, odáig fajulva ma már, hogy az ártatlan
tömeggyilkosnak is meg lesznek bocsájtva bűnei, ha fél perccel
halála előtt megbánja őket.
Ezt hirdeti ma a legtöbb vallás,
mindegyre megszegve Isten törvényeit, mert egyik sem szeretne a
másiknál szigorúbb lenni, nehogy híveket veszítsen.
Ott van például a fajtalankodás, ami
ma már szinte erénnyé nőtte ki magát, (halálos bűn volt valaha
például, ha valaki a szomszéd kecskéjét kefélte és nem a
sajátját) lopni csak az nem lop, akinek nincs rá lehetősége,
mindenki csak magát szereti(hej, be boldog lenne Onan bácsi, ha
élne!), véletlenül se felebarátját, és folytathatnám a sort.
Mindez pedig szerintem a hitetlen és
képmutató vallásosság eredménye.
Kérdem én, hova jutunk, ha így
folytatjuk? A mennybe, avagy a pokolba?
Menny |
No comments:
Post a Comment